HVS B1 jaarverslag seizoen 2013-2014

ingevoerd op 12-6-2014

De volgende meiden vormden dit jaar samen de B1: Marissa Buik, Anna Dekker, Linda Hulsebosch, Femke de Kock, Yannicke Dekker, Maud Sintenie, Tess Bregman, Bibi Kruijer , Britte de Kock, Iris Boers en Lucie Stringer. De laatste twee speelsters komen uit Schagen en zijn dit jaar bij ons team gekomen. Marissa en Anna waren onze vaste keepsters en zij wisselden elkaar af. Veel van de meiden hebben ook regelmatig ingevallen bij de A1 en de Dames. Wij hebben op onze beurt vaak een beroep kunnen doen op Xanna Wind en Maud Neef uit de C1 om bij ons in te vallen , hoewel het spel in de B’s wat sneller is dan de C’s wisten zij goed hun mannetje te staan. Meiden hartstikke bedankt en we hopen dat we jullie ook volgend jaar kunnen vragen als invallers.
Op dinsdag was er training van Jan Hendrik Benedictus, eerst alleen voor de B1 later werden de A1 en dames erbij gevoegd ivm geringe opkomst van A1 en Dames op hun eigen uur. Op donderdag gaf Jan Hendrik een uur training voor de B1. Er is o.a. aandacht besteed aan inzetten van systemen in de aanval , individuele passeer bewegingen en betere afspraken in de verdediging. Jan Hendrik had er een hele kluif aan en de ene keer verliep de training beter dan de andere keer.

In de veldcompetitie hadden we in het najaar betere resultaten dan in het voorjaar, we hadden moeite met Hugo Girls , Geel Zwart, ZAP en JHC. Maar ook bij de andere tegenstanders moesten we flink aan de bak. Door de uit wedstrijd tegen koploper Hugo Girls eind mei met 11-7 te winnen met geweldige inzet van alle speelsters en onze invallers kreeg de competitie ineens een andere wending. Er stonden al veel supporters van Hugo Girls met bloemen langs de kant, deze moesten toch onverwachts weer mee naar huis na onze overwinning. Doordat Geel Zwart ook nog punten liet liggen waren wij de kampioen van de Poule. Het scheelde allemaal niet veel en het was een nek aan nek race. Na een niet al te beste laatste wedstrijd tegen JHC hebben we ons kampioenschap uitgebreid gevierd . De champagneflessen konden open en dat smaakte goed, met een roos als aandenken en lekkere taart in de kantine was het feest compleet. Onder de douche met keiharde muziek werd hard gezongen en gelachen !
Helaas heeft Linda het tweede gedeelte van de veldcompetitie niet mee kunnen doen door een forse knie blessure die ze opliep tijdens een handbalwedstrijd.
Met Sinterklaas hadden we een super gezellig avond in de mooie nieuwe kantine, we gingen dobbelen met Dames, A en B team, grappige kadootjes (shotglaasjes, krijtbeker, vitamine pillen ) en heel veel lol onderling.
Ook in de zaal hadden we spannende wedstrijden, veel winst , 3 keer verlies en gelijk tegen VZV B2. Jammer genoeg verliet VZV na de winter onze poule. JHC werd uiteindelijk met 21 punten eerste, wij met 18 punten tweede en ZAP met 15 punten derde. Tess liep in de zaal nog een blessure op aan haar vinger waardoor ze een tijd niet mee heeft kunnen doen.
Met Kerst deden we zoals altijd mee aan het jaarlijkse ZAP toernooi, dit jaar gecoached door Frank Hulsebosch en Huub Stringer, vaders dank voor jullie hulp !
De bekerwedstrijd waren we snel uitgeschakeld, we speelden thuis tegen Valken, in de rust stonden we 5-6, daarna helaas verloren met 12-14, dus geen vervolg meer voor ons.
Milou , Kiki , Wies en Denise hebben vaak gefloten bij onze wedstrijden, niet altijd makkelijk maar echt het ging perfect , dank voor jullie tijd en inzet!

Helaas is er dit jaar geen beachhandbal toernooi wat we altijd wel erg gezellig vonden, hopelijk wordt het nog eens hervat want het enthousiasme was bij de meeste teams erg groot. Maar .....wel komt er dit jaar weer een handbalkamp op 28/29 juni waarbij we het seizoen spetterend gaan afsluiten en we hopen natuurlijk dat alle leden van HVS daar bij aanwezig zullen zijn.
Tess Bregman en Linda Hulsebosch gaan helaas stoppen na dit seizoen. Tess we zullen je snelle break outs en mooie aanvallen missen hoor. Linda wensen we veel sterkte met haar knie. We hopen dat jullie ons nog eens komen aanmoedigen !
Huub Stringer gaat Jan Hendrik opvolgen als trainer voor ons team, tevens zal hij ook gaan coachen om zo training en wedstrijd goed op elkaar af te stemmen. Liesbeth en ik zullen dan op een andere manier betrokken blijven bij het team.
Tenslotte bedanken wij alle trouwe supporters, de chauffeurs voor de uit wedstrijden, scheidsrechters, trainers en natuurlijk het bestuur voor alle hulp en inzet in het afgelopen jaar. We kunnen terugkijken op een mooi handbaljaar.
Groetjes Liesbeth en Marieke
HVS B1 kampioen HVS B1 kampioen